onsdag 18 juli 2012

Sådär cirka ett år senare..

Har verkligen inte varit duktig på att uppdatera min kära blogg. Det har hänt en hel del sen sist.
Jag började jobba på en förskola i augusti. Och jag kan bara säga att mitt yrkesval är det rätta! Jag älskar verkligen mitt jobb och allt omkring. Visst det är kämpigt ibland men som tur är har jag underbara kollegor som finns där :)
Jag har flyttat till en större lägenhet och som ligger närmare mitt jobb. Nu slipper jag åka igenom hela stan för att komma till jobbet ;)
Min kära katt Gandalf avled i december pga hjärtfel :/ Tösen blev väldigt orolig så hon följde med mig hem till mamma o pappa och bodde där över jul och nyår. Hon fick träffa andra katter och vi insåg att hon verkligen behövde en kattkompis. Så i slutet av januari kom lilla Milo hem till oss :) Det har varit fullt ös sen den lille sprallige kom hem till oss och de två busar för fullt.
Jag har fått ännu ett syskonbarn. Min bror D och hans H fick den 12e mars en son, Kevin. Och den 16e juni blev jag Gudmor åt honom. :)

Just nu är jag inne på min andra semestervecka.
Första semesterveckan var riktigt bra. Jag och två tjejkompisar tog en tripp till Danmark och hade det allmänt bra och bara njöt av att umgås och ta det lugnt.Sen har jag umgåtts med pappa som är här på jobb. I fredags var jag på Trädgårdsföreningen för att njuta av älskade Lars Winnerbäck och i söndags var det dags för underbara Melissa Horn att ta mig med storm.

Den här veckan har tyvärr präglas av sjukdom, ligga däckad i förkylning och feber är inte roligt! Mina planer blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade planer att jag skulle åka hemåt tidigare i veckan men än är jag i storstaden och orkar inte riktigt ta mig hem när jag mår såhär.

Det ser ut som att pappa ska åka hem över helgen så jag åker nog med honom och hans arbetskamrat hemåt till Daaaaalarna på fredag! Yeeeeey! Slipper jag krångla och släpa all packning på tåg, mycket skönare att åka bil :)

Nya katten Milo :)

Inga kommentarer: